بهترینها

 به تعدادی از دوستان که به عضویت این وبلاگ در میایند کارت شارژ5 تومانی به عنوان هدیه تعلق خواهد گرفت.



           
سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, :: 15:49
mirallah nori

 درست است که این روزها همه‌چیز به سمت بی‌سیم شدن پیش می‌رود و اصولا دستگاه‌های مبتنی بر تکنولوژی وایرلس طرفداران بیشتری دارند، اما بی‌انصافی است اگر بخواهیم نقش برخی از انواع کابل و سیم‌های گوناگون را در زندگی دیجیتالی نادیده بگیریم. هنوز هم خیلی از تکنولوژی‌های همراه و غیر همراه برای اتصال به سایر دستگاه‌ها احتیاج به یک کابل رابط دارند و تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود، استفاده از آن وسیله هم بی معنی خواهد بود.

متصل بمانید! (آشنایی با کابل‌های اتصال)


ادامه مطلب ...


           
شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, :: 21:7
mirallah nori

 اینترنت وسیله ارتباطی بسیار قدرتمندیه و انقدر گسترش پیدا کرده که حتی افرادی که نمی دونن اینترنت دقیقا چیه هم ، مجبورن ازش استفاده کنن ! در حال حاضر اینترنت پرسرعت ( فحش ندین ! ) در اکثر نقاط ایران ، توسط شرکت های مختلف ارائه میشه . متاسفانه هزینه استفاده از اینترنت در ایران نسبت به کشورهای دیگه بالاتر و محدودیت هاش به طرز شگفت انگیزی بیشتره ! طبق گزارشات NetIndex.com سرعت اینترنت ایران ( در اولین ماه ۲۰۱۳ )  رتبه ۱۶۸ ام رو در جهان داره ! به هر حال اینم خودش یه رکورده ! متاسفانه افسرده تر از این صحبت ها هستم که بخوام این مسئله رو بیشتر از این باز کنم . خودتون شاهد عینی هستین و نیاز به توضیح بیشتر بنده نیست .  تا زمانی که مسئولین نخوان از دست هیچکس هیچ کاری بر نمیاد پس بهتره به جای نق زدن به مشکلات دیگر کاربران اینترنت ایران بپردازیم . مشکلاتی که به دست خود کاربران باید حل بشه ! در حال حاضر با جرات میشه گفت بیش از ۷۰ درصد از کاربران ایرانی خودشون هم نمی دونن که از جون اینترنت چی میخوان ! بله ! این مشکل در برخی مواقع مشکلاتی بزرگتر از سرعت اینترنت ایجاد میکنه که به این راحتی ها جبران پذیر نیست ! من در این پست چند قسمتی ، سعی میکنم در حد توان این مشکلات رو مطرح و راه حل های مناسبی رو ارائه کنم . اگه تازه با محیط اینترنت آشنا شدین و یا تا الان فقط در سطح آماتور از اینترنت استفاده می کنید توصیه میکنم این پست رو به طور کامل بخونید و اگه کارشناس هستید لطفا ایراد های پست رو در نظرات بفرمایید تا اصلاح کنم ....



ادامه مطلب ...


           
شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, :: 20:54
mirallah nori

 با پیشرفت تکنولوژی، بشر رفته‌رفته از زندگی عادی روزمره فاصله می‌گیرد و روز به روز بیشتر سرگرم وسایلی مثل تبلت و گوشی می‌شود. گجت‌های جالب و هیجان‌انگیزی که این روزها در این سو و آن سوی دنیا رونمایی می‌شوند، بیشترشان انسان را از توجه کردن به محیط پیرامون دور می‌کنند و او را به دیدن دنیا از یک صفحه نمایش کوچک، سوق می‌دهند. به نظر چیز بدی است! اما در این میان، گجت‌هایی هم عرضه شده‌اند که هدف و کاربرد دیگری دارند. گوگل گلس یا عینک گوگل یکی از این گجت‌هاست که می‌خواهیم کاربرد متفاوت آن را موشکافی کنی

دلایل احتمالی موفقیت یا شکست عینک گوگل و تأثیر آن بر دنیای وسایل همراه

 



ادامه مطلب ...


 حتمآ تلفن های قدیمی را به یاد دارید که باید با انگشت شماره ها را یک نیم دور می چرخاندیم،Jung Dae Hoonگوشی به همان سبک طراحی کرده با این تفاوت که شماره های آن دیجیتال و نوری است....



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 16:11
mirallah nori

 در تاریخ دوازدهم سپتامبرنسل ششم از گوشی‌های هوشمند شرکت اپل تحت عنوان آیفون 5 رسما توسط این شرکت طی کنفرانس مطبوعاتی در سان فرانسیسکو معرفی و پیش‌فروش آن در تاریخ ۱۴ سپتامبر آغاز شد و در تاریخ ۲۱ سپتامبر در اختیار خریداران قرار گرفت. فقط در تاریخ پیش فروش این ابر گوشی یعنی در 24 ساعت روز چهاردهم سپتامبر بیش از دو میلیون سفارش خرید آیفون 5 به ثبت رسید. همچنین تنها در سه روز نخست عرضه آیفون 5 بیش از پنج میلیون دستگاه از آن خریداری گردید.

کالبد شکافی آیفون 5


ادامه مطلب ...


           
شنبه 31 دی 1391برچسب:, :: 8:15
mirallah nori
چشم بادامی ها این بار با ساخت p1،یک بستنی حصیری به تمام معنا را وارد بازار موبایل کرده اند که با خیلی از برند های صاحب نام ادعای برابری میکند(؟!) Ascend P1 نام محصولی است که این سه شنبه قرار است به شما معرفی کنیم.این محصول در واقع یکی از برترین گوشی‌های شرکت هوآوی در دنیای اندروید است، اما چینی‌ها تنها به فکر رشد دادن گوشی‌های اندرویدی خود نبوده و دائما آن‌ها را اصلاح می‌کنند.
گوشی چینی خوب ؟؟؟!!!!


ادامه مطلب ...


 سامسونگ پر فروش ترین برند موبایل دنیا در سال 2012

کره‌ای محبوب در صدر

برای اولین بار بعد از چهارده سال دیگر نوکیا رتبه اول را در تجارت جهانی گوشی‌های موبایل در اختیار ندارد. نوکیا حالا جای خودش را به رقیب کره‌ای یعنی سامسونگ داده است تا به جایگاه دوم این رتبه بندی سقوط کند.

به این ترتیب سامسونگ حالا عنوان برند برتر موبایل سال را از آن خود کرده است. تا‌کنون نوکیا با خیال آسوده بر جایگاه شماره یک فروش موبایل دنیا تکیه زده بود؛ اما از ابتدای سال جاری سامسونگ با حرکتی سریع و فروشی قدرتمند توانست این جایگاه را از آن خود کند.

آخرین و جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ تا پایان سال 2012 سهم 29 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های موبایل را در اختیار گرفته در حالی که سهم بازار این شرکت در سال 2011 برابر 24 درصد بوده است. در مقابل شرایط برای نوکیا کاملا برعکس سامسونگ شده است. در حالی که سهم نوکیا از بازار جهانی در سال 2011 برابر 30 درصد بود، حالا انتظار می‌رود این سهم تا پایان سال 2012 به 24 درصد کاهش پیدا کند. حالا این اولین باری است که سامسونگ توانسته رتبه اول را در جدول برترین برندهای بازار جهانی موبایل در اختیار بگیرد و همچنین اولین بار از سال 1998 تا حالا است که نوکیا جایگاه خودش را در صدر بازار جهانی موبایل از دست می‌دهد و به رتبه‌های پایین‌تر سقوط می‌کند.

«وین لام» یکی از کارشناسان iSuppli در این مورد می‌گوید: «واقعیت این است که رقابت در بازار موبایل بسیار شدید و نزدیک است. این رقابت در سال 2012 اما بیشتر در حوزه موبایل‌های هوشمند رونق داشت و این گوشی‌ها بودند که توانستند میزان فروش، سود و سهم بازار هر شرکت تولید‌کننده را تعیین کنند تا جایی که حدود نیمی از گوشی‌های موبایلی را که در سال 2012 به سرتاسر جهان صادر شده‌اند، موبایل‌های هوشمند تشکیل می‌دهند. این همان حوزه‌ای بود که سامسونگ توانست در آن نسبت به نوکیا حضور موفق‌تر و موثرتری داشته باشد.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این گزارش نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در سال 2012 افزایش 5/35 درصدی خواهد داشت؛ در حالی که این افزایش برای کل بازار جهانی گوشی‌های موبایل تنها یک درصد خواهد بود. بر اساس این آمار میزان ضریب نفوذ موبایل‌های هوشمند در جهان تا پایان سال 2012 به 47 درصد می‌رسد؛ در حالی که این میزان در سال 2011 برابر 35 درصد بوده است.

به عقیده کارشناسان و فعالان بازار موبایل، موفقیت سامسونگ در برابر نوکیا بیشتر به دلیل تمرکز این شرکت کره‌ای روی طراحی صنعتی بهتر و البته مدل‌های هوشمند بوده است. در حال حاضر سامسونگ به خاطر عرضه موبایل‌های هوشمند پیشرفته و گران‌قیمت برای کاربران رده بالا و از طرفی عرضه موبایل‌های هوشمند کاربردی و ارزان قیمت برای کاربران نه چندان حر‌فه‌ای توانسته است، مقبولیت خوبی در بازار پیدا کند.

سامسونگ در این سال‌ها تمام تلاش خودش را برای دنبال کردن راه شرکت‌های بزرگ، شناسایی نیاز بازار و کاربران و البته فرصت‌های بازار انجام داده و همچنین توانسته خودش را با روند رشد و تغییر بازار همراه کند.در مقابل اما شرکت فنلاندی نوکیا همچنان درگیر تغییر سمت و سویش به طرف موبایل‌های هوشمند و البته تمرکز بر تولید موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز خودش است. این موضوع تاثیر قابل توجهی بر کاهش میزان صادرات جهانی نوکیا داشته و از طرفی فروش موبایل‌های قدیمی مبتنی بر سیستم عامل سیمبین این شرکت هم کاهش قابل توجهی داشته است.

سامسونگ گویا بهترین عملکردش را در سال 2012 به نمایش گذاشته است. این شرکت همچنین در بازار موبایل‌های هوشمند هم توانست بر اپل محبوب و پر‌طرفدار غلبه کرده و با افزایش 8 درصدی سهم بازار خودش به برترین تولید‌کننده در جهان تبدیل شود. در مقابل بیشترین کاهش و سقوط در بازار هوشمندها به نوکیا اختصاص دارد که با کاهش 11 درصد سهمش از بازار موبایل‌های هوشمند در رتبه سوم این فهرست قرار گرفته است. حالا نوکیا همراه با دو شرکت HTC و RIM هر کدام به سهم 5 درصدی از بازار موبایل‌های هوشمند رضایت داده‌اند تا به ترتیب رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم این رتبه‌بندی را در اختیار بگیرند.

سامسونگ سال ۲۰۱۲ را در حالی پشت سر گذاشت که تجربه فروش ۳۰ میلیون دستگاهی گوشی Galaxy S3 را دارد؛ اما نوکیا هنوز در مرحله گذار از سیمبین به ویندوزفون بوده و به تازگی فروش اسمارت فون‌های ویندوز فون 8 خود را آغاز کرده است



           
چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:, :: 21:42
mirallah nori

 یکی از کارهایی که کلیه کاربران هر از گاهی خواسته یا ناخواسته به سراغ آن میروند ، نصب نسخه های مختلف ویندوز است. به دید بسیاری از افراد نصب ویندوز یک پروسه خشک و تکراری است و در هنگام نصب آن تنها میتوان صبر کرد تا کار به اتمام برسد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هنگام نصب ویندوز و عبور از مرحله اولیه ، شما میتوانید در حین نصب به گشت و گذار در محیط CMD هم بپردازید! این کار وقتی بسیار به کمک شما میاید که به فرض هنگام نصب از شما درخواست شماره سریال شود و شماره سریال داخل فایل متنی داخل خود CD نصب ویندوز باشد ، با این جا میتوانید همان موقع فایل متنی خود را باز کرده و سریال را بخوانید. همچنین شما قادر خواهید بود فایل های exe را نیز اجرا کنید ، بدین معنی که به هنگام نصب ویندوز شما میتوانید نرم افزارهای جانبی را نیز به شکل همزمان بر روی سیستم خود نصب کنید.

 

بدین منظور:

پس از عبور از مراحل اولیه و انتخاب درایو ها و رستارت سیستم ، شما میتوانید با فشردن دو کلید Shift و F10 به شکل همزمان وارد محیط CMD شوید.

با استفاده از این محیط کلیه عملیات اجرایی فوق را میتوانید صورت دهید.



           
چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:, :: 21:22
mirallah nori

 

قرار است که تا دو سال آینده اپل نسخه ای از گوشی آی فون را با قیمت مناسب تر به بازار عرضه می کند. این گوشی سال 2014 با قیمت 200 دلار در اختیار مشتریان قرار مي گیرد.




           

 

جشنی برای یاد کردن از اولین های دنیای تکنولوژی ، قدیمی ترین کامپیوتر دنیا با بیش از 10000 قطعه ی متحرک و ثابت در روزی مانند امروز سر هم شد، به عبارتی بهتر امروز سالگرد تولد جد کامپیوتر های امروزی است.
قديميترين کامپيوتر ديجيتال دنيا 61 سال عمر دارد



           

 


حفظ و نگهداری از برخی اطلاعات، گاهی جنبه حیاتی پیدا می کند. حالا اگر آسیب پذیر بودن سیستم های رایانه و یا هاردهای اکسترنال را هم در نظر بگیرید آن وقت به طور قطع دنبال جای امن تری برای حفظ داده های با ارزشتان خواهید گشت. روش های گوناگونی برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم وجود دارد اما شاید بتوان گفت که نسخه پشتیبان ابری Cloud Backup مطمئن ترین راه است.



 

بر اساس جدیدترین تحلیل هاي بازار تلفن همراه دنیا؛ جایگاه نوکیا در طول سه ماه در میان تولیدکنندگان گوشی*های هوشمند به رده هفتم رسيد.

به نقل ازموسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگي عنوان شده که در طول سه ماه سوم سال 2012، 428 میلیون دستگاه گوشی به فروش رسید و در اين بين نوکيا در بين توليد کنندگان گوشي هاي هوشمند به رده هفتم سقوط کرد.



           

 آیپد مینی که یکی ازمحصولات جدید اپل هست طرفداران خاصی دارد اما در این بین منتقدانی نیز دارد و در بیشتر مواقع آن را با دیگر محصولات مقایسه می کنند .در این پست قصد داریم به برسی 10 تا از جانشین های احتمالی آیپد مینی بپردازیم که از نظر بعضی ها دارای مزیت های بیشتری نسبت به آی پد هستند...

ده جانشین آی پد مینی را ببینید و بشناسید
 
ACER A110
 
رزولوشن 1024 در 768 دارد. کمی ضخیم است. برای خواندن متون عالی نیست، خوب است. 5 ساعت تماشای ویدئو با باطری زمان بسیار خوبی به نظر می رسد. پورت اچ دب ام آی با اسلات میکرو اس دی دارد. از نکسوس انعطاف پذیرتر است. 180 پوند با 8 گیگ حافظه کمی زیاد است اما ممکن است نزدیک کریسمس تا 150 پوند هم پایین بیاید.
 
Amazon Kindle Fire HD
 
159 پوند 16 گیگ آن و 199 پوند 32 گیگ آن قیمت دارد. پا به پای رقیب خود Nook HD متعلق به بارنز نوبل می تازد. ال سی دی 1280 در 800 دارد. فیلتر پولارایز دارد. اسپیکرهای خوب و دو باند وای فای هم در خود جای داده است. حافظه خارجی ندارد و در بهترین حالت باید با 32 گیگ بسازید. از نوک بزرگتر است. فروشگاه موسیقی آن و نیز وب کم موجود، این تبلت را بهتر از نوک (Nook HD )ساخته است.
 
Archos 80XS
 
یک گیگ رم داشته و اندروید 4.1 دارد. رزولوشن 1024 در 768 دارد. زیر 200 پوند قیمت داشته و 600 گرم وزن دارد. 8 گیگ حافظه داشته و حافظه خارجی نیز در خود جای می دهد.
 
Barnes & Noble Nook HD
 
بهترین رزولوشن ممکن در بین تبلت های 7 اینچی را دارد: یعنی 1440 در 900
همچنین سبک ترین تبلت 7 اینچی بازار است. 25 گرم سبک تر از نکسوس 7 و 80 گرم سبک تر از کیندل فایر اچ دی. و فقط 7 گرم سنگین تر از آی پد مینی البته!!
پردازنده 1.3 گیگاهرتزی دوآل کور با یک گیگ رم دارد. 159 پوند برای 8 گیگ و 189 پوند برای 16 گیگ باید بپردازید. تنها نکته قبل توجه اینکه سیستم عامل آندروید با دستکاری های کارخانه ای توسط بارنز نوبل دارد. فقط فروشگاه موسیقی هم نداشته و باید آهنگ های خود را روی آن لود کنید.
 
 
Google Nexus 7
 
159 پوند برای 16 گیگ، 199 پوند برای 32 گیگ و 239 پوند برای 32 گیگ همراه با وای فای باید بپردازید. تگرا 3 گرافیکی با رزولوشن 1280 در 800 دارد. آندروید وانیلا دارد. اسلات میکرو اس دی ندارد. میکرو یو اس بی هم ندارد.
 
 
LG Vu
 
تبلت 5 اینچی با رزولوشن 1024 در 768 خوب به نظر می رسد. هم تلفن است هم تبلت.
قیمت آن 350 پوند و تنها 10 میلیمتر عریض تر از گلکسی نوت 2 است. با تگرا 3 و 32 گیگ رم، تبلت خوبی به نظر می رسد.
 
 
Motorola Xoom 2 Media Edition
 
180 پوند قیمت دارد. 8.2 اینچ بوده و 1280 در 800 است. بین 7 اینچی ها و 10 اینچی ها غوطه ور است. آندروید آیس کرم دارد. سی پی یوی 1.2 گیگاهرتزی با یک گیگ رم دارد. 16 گیگ حافظه داشته و 388 گرم وزن دارد.
 
RIM BlackBerry PlayBook
 
109 پوند قیمت دارد. 16 گیگی با وای فای است. 7 اینچی بوده و 1024 در 700 است. دوآل کور یک گیگاهرتزی است. پلی بوک ریم از معدود تبلت هایی است که فلش روی خود اجرا می کند.
 
Samsung Galaxy Note 2
 
516 پوند قیمت دارد. با داشتن آندروید از کاملترین ها در بازار موجود است. هم تلفن و هم تبلت است. قیمت کمی بالاست اما خوش استیل با پرفورمنس بالاست. 5.5 اینچی بوده و 1280 در 720 رزولوشن دارد. قلم دیجیتال داشته و اپل از آن می ترسد.
 
Sony Xperia Tablet S
 
329 پوند 16 گیگ آن، 32 گیگ با وای فای 379 پوند، 16 گیگ با 3G و وای فای 429 پوند و 64 گیگ با وای فای 449 پوند قیمت دارد. 9.4 اینچی است با رزولوشن 1280 در 800 .
دوربین 8 مگاپیکسل با اسلات میکرو اس دی دارد. اسپیکرهای فوق العاده دارد.


           
جمعه 11 دی 1391برچسب:تبلت,گوشی ,موبایل ,ایپد,, :: 10:43
mirallah nori

اگر به تازگی یک گوشی موبایل اندرویدی خریداری کرده‌اید، فارغ از اینکه چه برند، سایز و یا مدلی است، برنامه‌هایی که روی آن نصب خواهید کرد می‌تواند باعث شود که گوشی شما تا چه میزان در کارها به کمک شما بیاید و کارهای روزمره شما را راحت‌تر کند. این موضوع در وهله اول کاملاً به نوع استفاده فرد از گوشی بستگی دارد و این نیازهای شماست که تعیین می‌کند تا چه میزان برنامه روی گوشی خود نصب کنید و چه برنامه‌هایی نصب کنید.

 

 

به همین دلیل لیست برنامه‌هایی که به طور مثال من از آن‌ها استفاده می‌کنم، با لیست برنامه‌هایی که فرد دیگری استفاده خواهد کرد به نسبت زیادی می‌تواند متفاوت باشد.

اما شاید تعداد زیادی از افراد از برنامه‌هایی استفاده کنند که بین افراد مختلف مشترک است. به همین دلیل در این جا به معرفی برنامه‌هایی می‌پردازم که در وهله اول خودم از آن‌ها استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم تا حد زیادی استفاده از آن‌ها معمول بوده و کارهای روزمره بسیار از ما را آسان‌تر کند

 

1.      TuneIn Radio

 

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا به رادیوهای آنلاین مختلف که از موسیقی، ورزشی و خبری تشکل شده باشند گوش کنید، اگر علاقه‌مند هستید که کانال رادیویی گوش کنید که سبک موسیقی مورد علاقه شما را پخش می‌کند، اگر دوست دارید لیست شخصی سازی شده ای از کانال‌های رادیویی همیشه در کنارتان باشد، این برنامه کاملاً برای شما حیاتی است. این برنامه رایگان تمامی امکانات ذکر شده و بسیاری امکانات جزئی دیگر را می‌دهد و می‌توانید از گوش کردن به رادیوهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

2.      Viber

 

 

ارسال پیغام‌های متنی, ارسال عکس و تماس‌های صوتی رایگان از طریق اینترنت و با استفاده از این برنامه به جرئت تمامی مرزهای جغرافیایی را نادیده گرفته و به شما کمک می‌کند تا با دوستان و آشنایانتان به رایگان و تنها از طریق اتصال به اینترنت در ارتباط باشید.

3.      Sanity

 

به جرئت می‌توان این برنامه را یک ماشین پاسخگوی خودکار به تماس‌های تلفنی دانست. این برنامه که امکانات بسیار زیادی را از جمله ضبط پیغام تماس گیرنده در صورتی که به تماستان پاسخ ندهید، ارسال پیغام متنی، ایجاد لیست سیاه تماس، شماره گیری سریع، ضبط مکالمات تلفنی را از امکانات این برنامه دانست. نسخه ای از این برنامه که به شما اجازه می‌دهد تا 2گیگابایت صدا ضبط کنید رایگان بوده و نسخه غیر رایگان آن محدودیتی ندارد.

4.      Running

 

اگر شما هم مانند من به پیاده روی علاقه‌مند هستید و روزانه مسافت زیادی را با پای پیاده طی می‌کنید، بد نیست تا اطلاعاتی از مسیرهای پیموده شده، مقدار زمان صرف شده، کالری سوزانده شده و نقشه مسیری که طی کرده‌اید را داشته باشید. این برنامه که از سوی Nikeارائه شده است تمامی این اطلاعات را برای شما ذخیره کرده و حتی در شبکه های اجتماعی که عضو هستید به اشتراک بگذارید.

5.      Cool Reader

به احتمال زیاد یکی از فعالیت‌هایی که با استفاده از گوشی موبایلتان انجام می‌دهید، خواندن کتاب به فرمت های مختلف است. اگر این طور است برنامه Cool Readerمی‌تواند به شما کمک زیادی بکند. پشتیبانی از فرمت های مختلف کتاب الکترونیکی از مزایای این برنامه سبک و خوش دست است .

6.      Songza

شنیدن موسیقی همواره لذت بخش است به خصوص اگر این موسیقی بر اساس زمان و روز و یا حتی حالت شما تنظیم شده و پخش شود. برنامه Songzaبا تعیین زمان روزانه و انتخاب حالتی که دارید لیست مناسبی از موسیقی‌هایی که با این شرایط هم خوانی بیشتری دارد برای شما فراهم می‌کند. نکته قابل توجه در این برنامه، سرعت پخش آن است که حتی می‌توان با استفاده از اینترنت موبایل هم به آن گوش داد.

7.      File Expert

یکی از مواردی که حتماً به آن نیاز خواهید داشت، برنامه ای است که مدیریت فایل‌های شما را به عهده بگیرد. هرچند خود اندروید این کار را انجام می‌دهد، اما برنامه File Expert  با سادگی و راحتی بیشتری این کار را برایتان انجام می‌دهد. محیط ساده، دسته بندی کردن فایل‌ها، ظاهر ساده و کاربری آسان را می‌توان از مزایای این برنامه برشمرد

8.      DropBox

شاید این برنامه چندان به معرفی نیاز نداشته باشد. نسخه اندروید دراپباکس تمام امکانات مورد نیاز برای اشتراک گذاری و ذخیره فایل‌هایتان بر روی دراپباکس به شما می‌دهد. یکی از نکات خوب این برنامه و برنامه های مانند این، امکان اشتراک گذاری سریع عکس‌های گرفته شده است. شما به سادگی می‌توانید پس از گرفتن عکس، این عکس را در دراپباکس انداخته و به اشتراک بگذارید. روشی سریع و آسان!

9.      SkyDrive

اگر همانند من از اسکای درایو استفاده می‌کنید، حتماً شما هم به این برنامه نیاز خواهید داشت. این برنامه کاملاً شبیه به دراپباکس است. من به دلایلی در هر دو حساب کاربری خودم در دراپباکس و اسکای درایو فعال هستم به همین دلیل به هر دو برنامه روی گوشی خودم نیاز دارم.

10.  Do It Tomorrow

این برنامه یک برنامه مدیریت کارهای روزانه است که بسیار ساده عمل می‌کنید. این برنامه که مانند دفترچه است و از رسم‌الخط خاصی بهره می‌گیرد، فقط دارای دو صفحه است. امروز و فردا! شما کارهای روزانه خود را در آن می‌نویسید و وقتی که تمام شد کافی است  با انگشت خود روی آن بکشید تا نوشته شما خط بخورد. در صورتی که کاری را انجام ندهید، کافی است یا با دست به فردا منتقل کنید و یا اینکه اگر شما این کار را نکنید، خود برنامه، کارهای باقی مانده شما را به روز بعدی منتقل می‌کند.

11.  Pocket

افزونهPocket  که به احتمال زیاد روی مرورگرهای خود استفاده می‌کنید، به صورت برنامه در اندروید قابل اضافه شدن است و می‌توانید نوشته‌ها و متن‌هایی را که فرصت نمی‌کنید بخوانید در این برنامه ذخیره کنید. این برنامه با افزونه و سایت خود getpocket.comدر ارتباط بوده و در جایی دیگر متن‌های خود را تحویل بگیرید.

12.  Drippler

دریپلر یک برنامه در زمینه خود گوشی شما است. این برنامه پس از نصب مدل گوشی شما را تعیین کرده و هر زمانی که خبری در سایت های خبری در مورد مدل گوشی  شما منتشر شود، به شما اطلاع می‌دهد. به این ترتیب شما همیشه از اخبار گوشی خود اطلاعت خواهید داشت.

13.  FlipBoard

به عنوان کسی که روزانه خبرهای زیادی را حتی به صورت تیتروار هم که شده پیگیری می‌کنم، یک محیط جذاب می‌تواند این کار را دل پذیر تر کند. فیلپبورد با ظاهر جذابی که دارد به عنوان یک خبرخوان می‌تواند همیشه در کنار شما باشد.

14.  Mx Player

دیدن فایل‌های تصویری و ویدئویی همیشه روی گوشی جذابیت دارد. Mx Playerبه عنوان یک پلیر که می‌تواند فرمت های زیادی را پخش کند، امکانات راحتی را نیز در زمینه کم و زیاد کردن نور صفحه و صدا، پخش زیرنویس (حتی فارسی) و تنظیم زیر نویس با ویدئو فراهم می‌کند.

15.  RedLaser

در حال حاضر بارکد خوان شاید یک برنامه حیاتی روی گوشی‌ها نباشد. اما بسیاری اوقات کارت ویزیت‌ها یا گوشه های از متن و سایت QR Codeهایی مشاهده می‌شود که یا حاوی اطلاعات شخصی است، یا یک لینک دانلود را در خود جای داده‌اند. این برنامه به راحتی این کدها را خوانده و در تاریخچه خود نگه می‌دارد.

همان طور که گفتم، این برنامه‌هایی است که من بر روی گوشی خود از آن‌ها استفاده می‌کنم و می‌تواند کاملاً با آنچه شما نیاز دارید متفاوت باشد. شما از چه برنامه‌هایی روی گوشی خود استفاده می‌کنید؟

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 4 آذر 1391برچسب:, :: 21:32
mirallah nori
flash memory به عنوان یك دستگاه ذخیره‌ای با حالت جامد دیسك سخت و دوربین‌های دیجیتالی در نظر گرفته می‌شود."فلش مموری" یك نوع از تراشه‌های حافظه فقط خواندنی قابل برنامه‌ریزی پاك كردنی می‌باشد ولی خیلی سریعتر از آن كل تراشه را پاك و دوباره می‌نویسد. از یك شبكه شطرنجی كه از دو دسته خط موازی و عمود بر یكدیگر و یك باتری‌ كه دو ترانزیستور در هر تقاطع دارد درست شده است كه این دو ترانزیستور به وسیله یك لایه نازك اكسید از هم جدا می‌باشند.
حافظه های فلش در تلفن های همراه ، دوربین دیجیتال ، دیسک های سیار ، mp3 player و غیره بکار می رود . تجارت حافظه های فلش در دو جهت صورت می پذیرد . حافظه های فلش NAND و NOR . 
NOR اولین نوع حافظه های فلش بوده و از فناوری ساخت تراشه های EPROM و EEPROM پیروی می کند . سیستم عاملهای تلفن های همراه و دوربین های دیجیتال بر روی حافظه های NOR ذخیره شده اند . 
حافظه های NANAD در اویل کار موفق نبودند اما پس مدتی رشد خوبی داشتند . این نوع حافظه نسب به حافظه های NOR از سرعت ذخیره سازی و پاک کردن بالاتری بهره میبرند . به همین جهت برای تغییرات عمده و نوشتن و پاک کردن حجم بیشتر اطلاعات مناسبترند . از این نوع حافظه ها در ساخت دیسکهای سیار فلش و پخش کنند های MP3 استفاده می کنند و در آینده نزدیک در تلفن های همراه نیز از آنها بیشتر بهره خواهند گرفت . 


ویژگی های فلش
فلش دیسك و یا فلش درایو یكى از جدیدترین دستگاه هاى ذخیره سازى اطلاعات است كه با توجه به ویژگى هاى منحصر به فرد خود توانسته است در كانون توجه علاقه مندان قرار گیرد. حافظه استفاده شده در این نوع دستگاه ها از نوع Solid State بوده و مى توان هزاران مرتبه اطلاعاتى را بر روى آنان نوشت و یا حذف كرد. 

ویژگى فلش دیسك ها :

حافظه هاى فلش یكى از متداول ترین نوع حافظه هاى Removable هستند كه از آنان در دستگاه هاى كوچكى نظیر دوربین هاى دیجیتال، PDA و یا فلش دیسك استفاده مى شود.

فلش دیسك هاى USB روشى سریع و آسان به منظور افزایش فضاى ذخیره سازى را در اختیار كاربران قرار مى دهند. این نوع دستگاه ها با استفاده از ویژگى هاى Plug & Play به سادگى و از طریق یك پورت USB به كامپیوتر متصل مى شوند. در زمانى كه كامپیوتر روشن است مى توان یك فلش دیسك را به پورت USB متصل و یا از آن جدا كرد. 

پس از اتصال یك فلش دیسك به پورت USB كامپیوتر و شناسایى آن توسط سیستم عامل و نصب نرم افزارهاى ضرورى مى توان به سادگى فایل هاى مورد نظر را بر روى آن ذخیره كرد. قدرت درایوهاى فوق متاثر از پورت هاى USB است. از درایوهاى فلش USB به منظور اشتراك اطلاعات بین كامپیوترها و استفاده از فایل ها و اسناد مورد نظر در منزل و یا محل كار استفاده مى شود. حافظه هاى فوق داراى ظرفیت هاى متفاوتى بوده و مى تواند تا چندین گیگابایت را شامل شود. 

نحوه استفاده از فلش دیسك ها، همانند یك هارددیسك قابل حمل بوده و پس از اتصال آنان به پورت USB كامپیوتر امكان استفاده از آنان فراهم مى شود. در این رابطه به كابل هاى اضافه و یا آداپتور خاصى نیاز نیست.

فلش دیسك ها امكان افزودن و حذف فایل ها را تا یكصد هزار مرتبه فراهم كرده و به منظور ذخیره محتویات دیجیتال تا ده سال مناسب هستند (از لحاظ تئورى). 

پس از نصب فلش دیسك نحوه عملكرد آن مشابه یك هارددیسك بوده و مى توان هر نوع داده اى را بر روى آن ذخیره، حذف و یا كپى كرد. فایل هاى موزیك، اسناد، نامه هاى الكترونیكى و فیلم نمونه هایى در این رابطه است. 

فلش دیسك هاى USB داراى یك واسط از قبل تعبیه شده USB هستند كه با پورت هاى۱.۱ USB و USB۲.۰ كار مى كند. امكان استفاده از فلش دیسك هاى USB در سیستم هاى عامل متفاوتى وجود دارد. 

با استفاده از یك پورت USB۲.۰ و یك فلش درایو USB۲.۰ ، مى توان فایل ها را با سرعتى بالغ بر هشت مگابایت در ثانیه بازیابى و با سرعتى معادل هفت مگابایت در ثانیه ذخیره كرد. 

در صورتى كه BIOS برد اصلى كامپیوتر اجازه دهد، مى توان فلش دیسك را به گونه اى پیكربندى كرد كه با استفاده از آن سیستم را راه اندازى كرد (booting). 

امكان به اشتراك گذاشتن فلش دیسك ها در یك شبكه وجود داشته و تمامى عملیات آنان مشابه یك هارد درایو است.

در زمان انتقال داده بر روى یك فلش درایو، چراغ LED آن روشن مى شود (فلش دیسك در حال استفاده براى عملیات خواندن و یا نوشتن است). با توجه به این كه برخى از سیستم هاى عامل از cache در زمان نوشتن استفاده مى كنند، مى بایست قبل از جدا كردن فلش دیسك از پورت USB از غیرفعال بودن چراغ LED آنان اطمینان حاصل شود. خارج كردن فلش دیسك از كامپیوتر در حین عملیات نوشتن و خواندن علاوه بر این كه داده ها را در معرض آسیب قرار مى دهد مى تواند به كامپیوتر و فلش دیسك نیز آسیب برساند


استفاده از فلش دیسك

نصب: پس از نصب فلش دیسك به پورت USB و تشخیص آن توسط سیستم عامل با مراجعه به بخش My Computer مى توان آن را در لیست درایوها مشاهده كرد.(یك آیكون Removable Disk) 

خواندن و نوشتن: نحوه خواندن، نوشتن، كپى و حذف فایل ها بر روى درایوهاى فلش، مشابه هارددیسك است. 

جداكردن دستگاه: پس از اتمام كار مى توان فلش دیسك را از پورت USB جدا كرد. بدین منظور مى بایست فرآیند Safe Removal را از طریق آیكون موجود در بخش Toolbar دنبال كرد. 


زندگی بدون آزادی ، شرم آور است . حکیم ارد بزرگ



ادامه مطلب ...


           

 گلکسی اس 3مینی جدیدترین اسمارت فون اندرویدی 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:سامسونگ,گلکسی,اندروید,اس3, :: 21:56
mirallah nori

سيم کارت چيست؟
آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که چرا برای استفاده از شبکه موبایل حتما باید از قطعه ای به نامSIM Card استفاده کرد؟ و اساسا این قطعه کوچک چیست و چه قابلیتهایی دارد؟ یا این سوال که مگر در سیم کارت چه اطلاعاتی وجود دارد که می توان از آنها کپی برداری کرد؟



ادامه مطلب ...


اگر شما هم جزو مال‌باختگان پديده سرقت گوشي‌هاي تلفن‌همراه باشيد، احتمالا قدر نرم‌افزار MASPware GuardMobile و مانند آن‌را خواهيد دانست.

اين برنامه که براي گوشي‌هاي پاکت‌پي‌سي با سيستم‌عامل ويندوزموبايل نسخه 1/6 به بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، يک نرم‌افزار امنيتي است که به‌صورت کاملا مخفي و بي‌سروصدا روي گوشي شما نصب مي‌شود و اين امکان را فراهم مي‌کند که دستوراتي را از راه دور براي گوشي خود ارسال کنيد. به اين ترتيب قادر خواهيد بود از دستگاه تلفن‌همراه خود و اطلاعات آن که مورد سرقت قرار گرفته است محافظت کنيد، حتي اگر سارق تصميم به تعويض سيم‌کارت بگيرد.

به‌عنوان مثال فرض کنيد که گوشي ويندوزموبايل شما به سرقت رفته است، حالا با داشتن اين نرم‌افزار، از راه دور چه کارهايي از شما برمي‌آيد؟

- مي‌توانيد آلارم گوشي را فعال کرده و گوشي را قفل کنيد.

- مي‌توانيد از طريق فعال‌کردن GPS مکان گوشي سرقت‌شده را پيدا کنيد.

- اگر گوشي سرقت شده داراي اطلاعات مهم و شخصي است مي‌توانيد از راه دور، حافظه دستگاه را پاک کنيد.

- مي‌توانيد يک تماس مخفي با گوشي برقرار کرده تا بتوانيد سارق را استراق سمع کنيد.

نحوه کار با نرم‌افزار GuardMobile

پس از دريافت و نصب نرم‌افزار روي گوشي، کاربر بايد مجموعه‌اي از تنظيمات را انجام دهد که برنامه به‌طور خودکار از او درخواست مي‌کند.

يکي از اين تنظيمات اين است که بايد مجموعه‌اي از شماره‌تلفن‌ها را براي گوشي تعريف کند که مي‌تواند به‌عنوان ريموت کنترل براي گوشي سرقت‌شده عمل کنند.

بعد از طي اين مراحل، نرم‌افزار به‌صورت کاملا مخفي در پس‌زمينه گوشي شما فعال خواهد بود تا زماني که درخواستي از گوشي ريموت‌کنترل به‌صورت يک پيام کوتاه به آن ارسال شود.

توجه داشته باشيد که فعال بودن اين برنامه، مقدار بسيار کمي از حافظه گوشي را درگير مي‌کند.

پيام کوتاه وسيله کنترل گوشي شما با اين نرم‌افزار خواهد بود بنابراين براي ارسال دستورات به گوشي هدف، به اينترنت نيازي نيست،

برخي از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار

1. بسيار سبک و مخفي در پس‌زمينه گوشي عمل مي‌کند.

2. حذف آن از روي گوشي، تنها به‌وسيله صاحب گوشي امکان‌پذير است.

3. تمامي دستورات به‌صورت يک فايل PDF همراه نرم‌افزار موجود است.

4. داراي امکان موقعيت‌يابي روي نقشه.

5. قابليت قفل صفحه‌کليد و گوشي به‌طور هم‌زمان.

6. قابليت فعال کردن آلارم با صداي بلند به‌همراه ويبره.

7. قابليت ارسال فهرست تماس‌هاي گرفته شده.

8. امکان استراق سمع سارقين.

9. ارسال پيام براي گوشي ‌کنترل در صورت تعويض سيم‌کارت.

10. محافظت از برنامه توسط رمز عبور براي ممانعت از Uninstallشدن توسط ديگران.

لينک دانلود اين برنامه به شرح زير است:

http://rapidshare.com/files/39...obile.v.2.0.zip



           

 

PDA (Personal digital assistant): دستگاه‌هاي کوچک و قابل حمل که مي‌تواند مانند يک دستيار شخصي الکترونيکي وظيفه سازمان‌دهي، کنترل و مديريت آدرس‌ها، قرار ملاقات‌ها، نت‌برداري‌ها و... را به‌عهده بگيرد.

امروزه بعضي از گوشي‌هاي تلفن‌همراه هم نقش PDA را بازي مي‌کنند.

GPS سيستم موقعيت‌ياب جهاني: سيستمي متشکل از 24 ماهواره که با در اختيار داشتن آن، شما قادريد موقعيت دقيق خود را در سطح زمين يافته و از طريق آن اقدام به جهت‌يابي کنيد.

Any Key Answer پاسخ با هر دکمه: با اين قابليت قادر خواهيد بود به تماس دريافتي با فشردن هرکدام از کليدهاي تلفن پاسخ دهيد.

Call Forwarding/Divert انتقال مکالمه: سيستم انتقال تماس‌ها به شماره تلفن‌همراه و يا ثابت ديگر.

اين سيستم، هزينه اضافي براي خط شما ايجاد مي‌کند.

Speed Dialing شماره‌گيري سريع: به شما اين امکان را مي‌دهد تا با يک شماره‌تلفن از پيش تعيين شده، تنها با فشردن يک، دو و يا سه شماره ابتدايي آن تماس بگيريد.

Emergency Dialing شماره‌گيري اضطراري: اين سيستم وظيفه ذخيره يک شماره‌تلفن مهم در حافظه تلفن را دارد و شما را قادر مي‌سازد تا حتي در صورت قفل بودن تلفن با اين شماره تماس بگيريد.

Automatic Answer پاسخ‌گويي خودکار: اين قابليت به کاربر اجازه مي‌دهد تا به تماس دريافتي بدون نياز به فشردن هرگونه کليدي پاسخ گويد.

اين حالت همراه با هندزفري فعال مي‌شود.

Call Waiting انتظار مکالمه: اين سرويس به کاربر اجازه مي‌دهد که حين مکالمه از تماس دوم خود مطلع شود (با شنيدن صداي بيپ) و بدون نياز به قطع تماس پيشين به آن پاسخ دهد.

Voice Mail پست صوتي: سرويسي که تماس‌هاي دريافتي را پاسخ داده و پيغام‌هاي صوتي دريافتي را ثبت و ضبط مي‌کند.

Answering Machine منشي تلفن: ضبط صداي کاربر و پاسخ‌گويي خودکار هنگام دريافت تماس توسط آن.

Car Kit کيت خودرو: وسايلي جانبي است که امکان استفاده از هندزفري در داخل اتومبيل را براي شما فراهم مي‌کند.

کيت معمولا شامل شارژر، نگهدارنده و هندزفري است. مدل‌هاي پيشرفته‌تر آنتن و بلندگوهاي اضافي را نيز شامل مي‌شود.



در اين پست قصد داريم بعضي از نکات را به شما يادآوري کنيم که در هنگام خريد گوشي‌هاي تلفن‌همراه نو و دسته دوم به‌خاطر داشته باشيد...........



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 9:47
mirallah nori

 

* BANDWIDTH (پهناي باند): به ميزان معيني داده كه ميتواند در مقطع ثابتي از زمان منتقل گردد پهناي باند ميگويند.بصورت بيت و يا بايت در ثانيه(BPS) و يا بسامد در ثانيه (Hertz) نشان داده ميگردد .

 

* KEYPAD (صفحه شماره گير): صفحه كليد تلفن همراه.

 

* ANTENNA (آنتن): آنتن بخشي از تلفن همراه است كه فركانسهاي مخابره شده را دريافت و يا ارسال ميكند.

 

* AIR TIME (زمان تماس): ميزان زماني است كه صرف مكالمه با تلفن همراه ميگردد.هم تماسهاي ارسالي و هم دريافتي.

 

* SIGNAL STRENTH METER (سيگنال سنج): آيكوني در تلفن همراه كه ميزان توان نسبي سيگنال دريافتي را نشان ميدهد.

 

* SCROLL KEYS (كليدهاي بالا وپايين برنده): كليد و يا كليدهايي واقع در صفحه شماره گير كه به كاربر اجازه ميدهد در طول منوي اصلي بالا و پايين رود.

 

* MENU (منو): منوي اصلي تلفن همراه كه فهرست گزينه هاي موجود را در اختيارتان قرار ميدهد.

.......................................................



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: 10:30
mirallah nori

قداماتی وجود دارد که می‌توان در مواقع ضروری، خطرناک و حتی در بعضی اوقات برای پرهیز از اتلاف وقت یا حتی سرگرمی انجام داد. موبایل شما در بسیاری از مواقع می‌تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای زمان های اضطراری یا حتی همراهی خوب برای گذران اوقات شما باشد. بطوریکه می‌توان موبایل را فراتر از استفاده از مکالمات عادی بکار گرفت. البته شاید برای بعضی از موبایل بازهای حرفه ای خیلی از روش هایی را که در زیر ملاحظه خواهید کرد رایج، تکراری و در سطح مبتدی باشد ولی برای آندسته از دوستانی که مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت مسلما خالی از لطف نیست ...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, :: 18:15
mirallah nori
           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 22:35
mirallah nori
           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 22:28
mirallah nori

تا به حال برای شما پیش آمده است که به طور ناخواسته به لیست بعضی از افراد وارد شده اید و نمی خواهید ایمیل و آی دی که درست کردید را رها کنید. نیازی به رها کردن آی دی و یا ایمیل نیست فقط کافی است این برنامه را دانلود کرده و سپس آی دی خودتان را از لیست افراد پاک کنید.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 20:0
mirallah nori

 

حتما تا حالا برای شما هم پیش اومده که بخواهید با چند آی دی مختلف و البته در یک لحظه از نرم افزار محبوب یاهو مسنجر استفاده کنید٬ اما  تا قبل از این که این ترفند بتونه کمک کنه٬ معمولا از نرم افزار های جانبی مانند مالتی یاهو استفاده می شد٬ که آنها نیز مشکلات خودشان را داشتند!

اما ترفند:

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, :: 11:40
mirallah nori

به کمک این نرم افزاررایگان وکم حجم میتوانید ویروس short cutرابه راحتی از بین ببرید

دانلود



           
سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, :: 12:59
mirallah nori

 

شناسایی ویروس (  shortcut)

 

 

 

**  وجود ویروس (W32/VBWorm.BEUA) ویا یه زبان بهتر ویروسی که از حفره های امنیتی ویندوز عبور می کند و با ایجاد فایل های (shortcut)

 

 

با حجم 1 کیلو بایت ، کامپیوتر خانگی ما و یا شبکه ما را آلوده می کند.

 

 

 

**  این ویروس در سطح یک شبکه محلی باقی می ماند.

 

 

**  تنها بی دقتی کاربر یا کاربران نیست که به انتشار این ویروس کمک می کند بلکه وجود حفره های امنیتی نیز موجب می شود تا این ویروس بتواند فعالیت های مخرب خود را انجام دهد



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, :: 12:53
mirallah nori

 مشکل از مغناطیس شدن قسمت بالایی درب درایو هست. به این ترتیب رها کردن دایره مغناطیسی نگه دارنده سی دی دچار مشکل می شود....



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, :: 16:49
mirallah nori

در زیر مقاله‌ای وجود داره که میتونید به کمک اون با استفاده از حافظه مجازی (Virtual Memory) سرعت کامپیوتر خودتون رو افزایش بدین و کارایی RAM رو بیشتر کنید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 21:17
mirallah nori

ادمیزاد پیر میشود ودو چیز از او جوان میشود :حرص مال وحرص عمر.

                                                                   حضرت محمد (ص)

 

 

                                    این پست هرروز اپدیت میشود



ادامه مطلب ...


           
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 19:46
mirallah nori
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید. جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این پدیده زیبا بوجود می آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.


ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 10:48
mirallah nori

1) با راست کلیک بر کلیدهای Back و یا Forward بالای مرورگر، میتوان صفحات ویزیت شده اخیر را مشاهده کرد.

 

2) با انجام Ctrl + Shift + T میتوانید Tab هایی را که بسته اید دوباره باز کنید.

3) هنگام انجام جستجو در آدرس بار گوگل کروم، اگر قبل از نوشتن کلمه یا جمله تان، یک علامت سوال ? بگذارید، جستجوی‌تان با تمرکز بیشتری انجام خواهد شد. (با کلیدهای Ctrl + K هم می‌توان اینکار را کرد)

4) برای انجام اعمال ریاضی و یا تبدیل اوزان، مقیاس‌ها، ارزها و استفاده از ماشین حساب گوگل؛ کافیست که آن را در Address bar مرورگر گوگل کروم تایپ کنید.

 

5) اگر نیاز به فضای بیشتری برای تایپ متن دارید، ماوس را به گوشه پایین سمت راست محیط برده و به داخل یا بیرون بکشید تا فضای متن را کوچکتر یا بزرگتر کند.

 

 

6) برای ملاحظه و بررسی میزان استفاده هر صفحه از امکانات/منابع کامپیوترتان؛ در داخل آن صفحه راست کلیک کرده و سپس گزینه Inspect element و سپس Resources را انتخاب و نهایتا آن صفحه را ریفرش (بارگذاری دوباره) نمایید تا لیستی از تمام اسکریپت ها، تصاویر و تمام آنچه در آن صفحه بارگزاری شده را ببینید و اگر خواستید میتوانید آن‌ها را بر اساس اندازه و یا loading time هم منظم کنید.

 

 

 

 

 

 

7)برای جداسازی یک تب و نمایش آن در یک پنجره جدید؛ کافیست که آنرا با ماوس به بیرون پنجره فعلی بکشانید (درگ کنید) و برای بازگرداندنش به پنجره اولی برعکس عمل کنید (درگ اند دروپ).

 

8) بعد از دانلود یک فایل برای کپی کردنش به صفحه دسکتاپ و یا به یک پوشه دلخواه، کافیست که با ماوس آن فایل را به آنجا حرکت دهید (یعنی باز هم با استفاده از درگ اند دروپ).

 

9) اگر جستجوگر یک سایت میتواند OpenSearch را ساپورت کند، فقط کافی است که یکبار آن سایت را (مثلا سایت فرضی example.com) در جعبه جستجوی مرورگر گوگل کروم تایپ کنید تا آن سایت در آنجا باز شود. همین عمل کافیست تا برای همیشه، آدرس آن سایت در حافظه جستجوگر گوگل کروم باقی بماند و تبدیل به کلیدواژه شود. بعدا هرگاه بخواهید آن سایت را از طریق گوگل کروم باز کنید، فقط کافیست تا چند حرف اول آن سایت را در آدرس بار گوگل کروم تایپ کنید تا بلافاصله پیامی به اینصورت ببینید؛ "press ab to search example.com" در اینجاست که شما Tab را کلیک کرده و جستجوی تان را انجام می دهید.
همچنین میتوانید با راست کلیک بر آدرس بار گوگل کروم و انتخاب گزینه Edit search engines موتور های جستجو را بصورت دستی (غیر اتوماتیک) به لیست گوگل کروم اضافه کنید. (آدرس URL موتور های جستجو را تبدیل به s٪ کنید) مثلا برای یافتن Wikipedia فقط کافیست که در ادرس بار گوگل کروم بنویسید wiki تا این عبارت را به شما نشان دهد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s
و یا میتوانید برای ترجمه یا به حافظه سپردن آدرس‌های وب سایت‌ها بصورت آنلاین یا غیره استفاده کنید، مثلا برای ترجمه فقط بنویسید trans تا این عبارت را به شما نشان دهد:
http://translate.google.com/translate?u=%s

 

- برای Bookmark کردن (بخاطر سپردن آدرس‌های مورد علاقه شما در گوگل کروم) راه‌های مختلفی هست. مثلا ساده ترینش این است که از داخل Favorite مرورگر IE و یا فایرفکس، آن آدرس‌ها را در یک فولدر جدید در هارد درایو ذخیره کنید و هروقت لازم داشتید آیکن آن سایت را با ماوس از آن فولدر به ادرس بار گوگل کروم بکشید. البته کاربران امریکایی معتقدند که Bookmark کردن آدرس‌ها در مرورگرها دیگه یک امری کهنه و بی استفاده شده و مربوط به ده سال پیش است و امروزه کمتر کسی این کار را می کند چون مگه شما چند بار به سراغ آن آدرس هایی که مثلا ماه ها یا سال های پیش در حافظه مرورگرتان ذخیره کرده‌اید، می روید؟

- مرورگر گوگل کروم فعلا با دانلود کردن فایل های ویدیویی و فلش کمی مشکل دارد و دیر دانلودشان می کند و حافظه/امکانات خیلی زیادی از هارد درایو میگیرد و ظاهرا هنوز امکاناتی همچون تولبار گوگل و تایپ اتوماتیک (Auto Fill) را ندارد و ظاهرا بعضی وقت‌ها هنگام باز کردن فایل های PDF، کامپیوتر هنگ می کند و عملکرد اتوماتیک صرفه جویی در مصرف برق کامپیوتر را هم (یعنی Sleep یا هایبرنت شدن) دچار اخلال می کند. بهرحال این مرورگر فعلا در مرحله آزمایشی و بتاست و این مشکلات بعدا باید اصلاح شود.

- گوگل دسک‌تاپ و فایرفاکس 3 هر دو از امکان Safe Browsing (یعنی ضد بدافزار/ویروس و ضد فیشینگ) برخوردارند و گوگل کروم تقریبا هر نیم ساعت یک بار سایت‌های بلک لیست را از طریق سرورهای گوگل آپدیت می کند تا شما کمتر نگران باشید. این اطلاعات را در فایل Safe Browsing می‌توان دید.

- گوگل کروم با دانلود فایل‌های کم حجم مشکلی ندارد اما فایلهای بزرگ با اندازه 30 یا 50 مگابایت را با مشکل انجام میدهد.



           
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 14:41
mirallah nori

گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.

ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر



 


           

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترینها و آدرس arianatech.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 238
بازدید کل : 88436
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content